BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Шест от десет потребители търсят храни и напитки, които поддържат имунитета

Резултатите са от глобално проучване на лидера в анализите на пазара на храни и напитки – Innova Market Insights.

Потребителско проучване на агенцията за пазарни проучвания Innova Market Insights проведено през 2020 г. установява, че шест от десет потребители в света все по-целенасочено търсят храни и напитки, които да подкрепят имунитета им. А всеки трети признава, че през 2020 г. опасенията за състоянието на имунната му система се засилват в сравнение с 2019 г. Според анализаторите 54% от потребители твърдят, че са отделили време да се образоват относно хранителни съставки и процедури, които биха могли да засилят имунитета в обстановката на COVID-19.

Имунитетът е приоритет

COVID-19 пренареди приоритетите ни и през последната година думата „имунитет“ държи първенство в класациите на търсене по ключова дума в мрежата. Състоянието на имунната система не е просто тема за разговор, то изисква внимание и грижа и пандемията промени тренда от говорене към действие. Според Innova Market Insights една от водещите тенденции за 2021 г. може да се обобщи с израза „на вълната на имунитета“.

Трендът не се очертава да отшуми скоро и е недвусмислен: силният имунитет и доброто общо здраве заемат трайно първо място в мотивацията на потребителите в средата на засилена тревога и строги ограничения заради COVID-19.

„Тревожността, породена от пандемията от COVID-19, кара потребителите да поставят силния имунитет в центъра на своите приоритети“, посочва Лу Ан Уилямс, директор на подразделението Global Insights в Innova. „Средствата и продуктите за повишаване на имунитета ще играят важна роля през следващата година“, отчита тя и добавя, че „изследванията и интересът към функциите на човешкия микробиом (съвкупност от бактерии и вируси в човешкия организъм), както и към персонализирания начин на хранене и хидратация като път към укрепване на имунитета ще набират скорост“.  

Потребителското търсене

По какви критерии потребителят оценява полезните за имунитета храни, напитки и навици? В проучването се извеждат на предни позиции храните и напитките с естествено високо съдържание на витамини, минерали и антиоксиданти. Налице е и нарастващ интерес към растителните съставки както в храните, така и в напитките.

Сред важните предпоставки за силата на имунитета традиционно са посочени и спокойният сън и добрата физическа форма.

Как реагира пазарът на бързооборотни стоки в сектора?

Както може да се очаква, производителите с готовност отговарят на засиленото търсене, като лансират голям брой нови продукти, свързани с имунната защита на организма (т.нар. функционални храни и напитки). При пускането на нови продукти в световен мащаб делът на храни и напитки с функция в подкрепа на имунитета нараства на 1,65% през първите десет месеца на 2020 г. спрямо само 1% пет години по-рано. Сред тях присъстват продукти за бебета и малки деца (напр. бебешки млека), за активно спортуващи, както и масови продукти (напр. функционални води с натурална минерална вода, кисело мляко, ферментирали напитки).

В заключение – трендът към здравословния начин на живот и хранене се ускори от пандемията, но ще се настани трайно в ежедневието ни като потребителски навици и търсене. И съвсем естествено отваря нови пазарни ниши и огромно поле за иновации в продукти и услуги.


Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!